söndag 17 februari 2013

Hem för valp



Det är flera saker som man kanske inte tänker på före en valp finns i huset. En sak som jag inte direkt tänkt på förut är mängden sladdar och kablar, alltså hur många kan det finnas i ett hem. Annat är hur goda gardinerna kan vara att tugga på eller sopkvasten, rottingstolarna m.m.
Idag testade jag att ungefär dränka en rottingstol i antibitmedel men tror ni inte att stolen gick att gnaga på i alla fall. Jo naturligtvis...detta ledde till att alla våra rottingstolar har blivit förpassade undan gnagande Manda till sovrummet. Nu börjar hemmet vara ganska bra "undanstädat" för gnagangrepp. En sak som jag inte kunde städa bort var ju pianot, hoppas de smakar illa och är ett dåligt gnagbyte.
Grindar (läs bitar av en spjälsäng) använder vi för att rädda skor och kläder i hallen. Ganska praktiskt att ha flyttbara grindar märker jag för på natten använder jag de för att gränsa av sovplatsen.
Tuggbenet till vänster har räddat en del av våra möbler plus alla bitleksaker. Vi har även haft ett vanligt tuggben men det var inte lika populärt. Grissvansarna var delikatess också plus att de höll Manda sysselsatt en god stund.





 Hon ju bara för charmig vår Manda, allas vår ögonsten. <3 <3  <3
Idag var "mommo" på besök och hon föll pladask för Manda. Men vem kan motstå en fin bullis som Manda :) Inte vi i alla fall....



2 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att le då jag läser om Mandas upptåg. Väntar på att få träffa henne. Hälsn. blivande grannen

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Jo hon hittar nog på det ena och det andra som antagligen de flesta valpar :) Välkommen hit bara.

      Radera