söndag 3 februari 2013

Resan till Vanda

Den 19:de januari så packade vi oss (maken och jag) oss bilen och begav oss till hotellet i Helsinforstrakten där våra vänner redan befann sig. Resan hade vi redan bokat före vi visste om att vi skulle få en bulldogvalp så lyckan var ju stor när vi fick veta att valpen befann sig endast ett par kilometer från hotellet. Vi fick då möjlighet att besöka valpen och hennes uppfödare plus ha lite semester med god mat, spa, shopping, IKEA och hotellfrukost. Flera flugor i en smäll!

Det var så kul att få träffa alla söta valpar (nu 5 veckor gamla) och deras fina mor. Uppfödarna hade tänkt ut att Manda skulle passa bäst i vårt hushåll. Hon verkar ha ett lynne som borde passa oss. :)

Manda med sina syskon. Hon är fjärde från vänster.



Valparnas föräldrar Tigraro och Muumi.



Valparnas pappa blev 2012 TOP WINNING BULLDOG PUPPY IN FINLAND!!!

EE, LV, LT, BALT, JCH ANGELICAL GLAMOUR KING TIGRARO ♥


Manda med mamma Muumi 17.1.2013



Manda 5 veckor 20.1.2013






Valparna uppfödare berättade om hundens skötsel och vi fick många tips. Tack för det!

Tack också till Susanne med familj och Linda med familj för att ni tog så bra hand om barnen!

Tack till resesällskapet!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad superkul att få se er lilla björn!
    Hon ser riktigt fin ut, ska bli så spännande att få följa henne, så jag hoppas du uppdaterar flitigt när hon tar igen sin skönhetssömn!
    Lägger till er bland mina länkar!
    Blir ju just inge valpsjuk av att titta på henne!
    Så kuuuul! :D

    SvaraRadera
  2. Hej!!

    Vad roligt att du tycker om bloggen. Jag blev så inspirerad av andra hundbloggar så jag gjorde en egen. Roligt sen senare att titta tillbaka på valptiden och följa hundens utveckling! Jag skall försöka uppdatera flitigt :)

    h. Johanna

    SvaraRadera